perjantai 25. maaliskuuta 2016

TREENIT - MAALISKUU 2016


Uus kuukausi ja flunssasta sekä muista jyllänneistä perustaudeista toipuminen antoi kyllä ihan mieletöntä draivia treeniin. Sain Jarkolta uuden treeniohjelman kuun alkuun ja sillä mennään jo kolmatta viikkoa. Pakko sanoa, että iskee ja kovaa!! Pelkästään salille menosta tulee hyvä fiilis, kun tietää millaista reeniä on edessä. Millaiseltas mun treeniviikko siis tällä hetkellä näyttää?

Mulla on nyt vaihteeks taas viisijakoinen ohjelma, pitää kattoa kuun vaihteessa mitä tapahtuu ja joudunko jättämään viidennen kerran pois - se nähdään sitten! Mulla on mun mielestä aika hassu jako, mutta se ehkä motivoi vielä enemmän, sillä tällaista ei oo mulla ennen ollut. Mun treenijako näyttää siis tältä:

1. Selkä-rinta
2. Pakarat-takareidet-hauis + vatsat
3. Olkapää-ojentaja-pohkeet
4. Etu- ja takareidet-pakarat + vatsat
5. Olkapää-ojentaja-hauis

Ja kaiken lisäksi noista treeneistä kolmessa on vielä vuoroviikoin A- ja B-treeni, eikä siis vaihtelua puutu!


Viime viikolla tuli roikuttua puntilla ma, ke, to, la, su. Tiistaina viettelin lepopäivää ja se onkin tähän asti ollut joka viikko mun ainoa kunnon lepo. Viikko sitten tuli aloteltua kevään aamulenkit ja tiistaiaamuisin oon nyt käynyt puolen tunnin reippailuilla. Koitan kiristää aamulenkkitahtia Helsingissä, sillä on ne vaan niin virkistäviä aamun aloituksia!

Lisäksi oon parhaimman kykyjeni mukaan ottanut mukaan myös yhden n. 45 minuutin aerobisen treenin joko kotona tai salilla lepopäivänä, joka yleensä vaihtelee perjantain ja lauantain välillä. Ihanaa saada kroppaa liikkeelle! Aerobista tulee muutenkin tehtyä jokaisen treenin yhteydessä se puolisen tuntia, joten hiki ainakin virtaa!


Oon saanut nyt pitkästä aikaa treeneihin takaisin sen motivoituneen ja taistelevan fiilisken ja treenejä saa vedellä ihan fiiliksissä. Kai toi ohjelma tekee myös osansa, sillä se on aika täynnä supersettejä ja muutama triplakin taitaa löytyä. Siinä saa aikalailla hiki päässä kyllä painaa eteenpäin, mutta lopussa se kiitos seisoo!

Mun "ylppäreiksi kuntoon"-projekti ei oo lähtenyt raketin lailla liikkeeseen, vaan oon pikkuhiljaa muuttanut elämäntapojani. Ei mitään liian radikaalia muutenkin raskaaseen kevääseen! Jos teillä on kuitenkin hinkua vaikka kesäkunto tms. -postaussarjalle, huikatkaapa ehdotuksia kommenttiboksiin! Huhtikuu meinaa mullakin treenitahdin kiristeämistä (ah niin ihanaa vaihtelua lukemiseen), joten ei yhtään haittaisi postailla treeniaiheisia juttuja bloginkin puolelle ;-)


Pitemmittä puheitta, tällaisia juttuja kuuluu mun treeniviikkoon tällä hetkellä, tarkempaa päiväkirjaa voin teille taas kirjoitella, jos siitä tykkäisitte! Treenipostausehdotuksia otetaan siis innolla vastaan ;-)

♥:Emmi

12 kommenttia:

  1. Anonyymi25.3.16

    Mitä luulet, joko on liian myöhästä päästä kesäksi kuntoon jos on aloittamassa nyt näin melkein jo ollessa huhtikuu?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ikinä ei oo liian myöhäistä! ;-)

      Poista
  2. Anonyymi25.3.16

    Kuinka monta tuntia päivässä ajattelit lukea pääsykokeisiin? Entä millainen treenitahti lukujakson aikana?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En oo laskenut tarkkaan tunteja, mutta oon tehnyt "päiväaikataulun" :-) Voin kirjoitella siitä tarkemmin vielä myöhemmin. Treeniaikataulu pidetään samanlaisena!

      Poista
  3. Anonyymi25.3.16

    Kuvaako sun äiti kaikki kuvat sun blogiin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei kuvaa! Lomilla tietenkin joo, mutta muuten hyödynnän myös tiettyjä kavereita, jotka mielellään räpsii kuvia :-)

      Poista
  4. Anonyymi25.3.16

    Treenipäiväkirjat ois jees! :) Käytkö salilla mieluiten mihin aikaan? :) Jos vaikka kertoisit salirutiinejasi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sellasta siis tulemaan! :-) Ja käyn vähän päivästä riippuen eri aikoihin, mulla ei oikeen oo yhtä lemppariaikaa käydä treenillä :-)

      Poista
  5. Anonyymi25.3.16

    Joku "ylppäreiksi kuntoon" -sarja ois aika tehokas ;) jos jaksat vääntää!! Ja sit kaikki ketkä osallistuu vois tulla kuittaan et on tehny! Ois sellane motivaatio kaikille :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo koitan saada jotain tehtyä, toivomuksia ja ideoita sen suhteen otetaan vastaan! ;-)

      Poista
  6. Anonyymi25.3.16

    Niin hei, pitikin kysyy, et miten sä aattelit toteuttaa treenit Helsingissä? Aioks ottaa jonnekin salijäsenyyden? Mulla meinaan pieni pohdinta nyt kans, et pitäskö ottaa jäsenyys kuukaudeks jonnekin fitness24/7 tms vai raahata vaan kotitreenikamat messiin...

    T. Sonja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon tosiaan aikalailla tasan 2kk nyt alkuun pk-seudulla, joten otan ihan Fitness 24/7-jäsenyyden! Jatkan sen jälkeen myös samalla jäsenyydellä missä sitten oonkin, koska mulla loppuu Porin salikortti ja toisaalta f24/7-kortti käy missä tahansa keskuksessa maasta riippumatta ja on just siks mulle tosi kätevä! :-) Siinähän on 2 kuukauden irtisanomisaika ja alunperin mun piti ottaa se just vaan kaheks kuukaudeksi, mutta päätin nyt vaihtaa kokonaan siihen!

      Poista