perjantai 12. kesäkuuta 2015

SUOMEN TULIAISIA

Lähtiessä ulkomaille host-perheeseen, saattaa tuliaiset aiheuttaa jonnin verran päänvaivaa. Näin oli myös mulla, halusin ehdottomasti että kaikki tuliaiset viittaa Suomeen edes jollain tapaa. Pohdin erilaisten tuikkukippojen, muumimukien ja Aalto-maljakoiden välillä. Lasten tuliaiset oli vielä pahempi! Mitä nyt viedä pienille lapsille? Toisaalta he ilahtuvat saadessaan edes jotakin mutta mä niin halusin tuliaisten miellyttävän. Vielä en ole lapsia nähnyt, enkä osaa sanoa mitä he tuliaisista tykkäsivät, mutta jos kiinnostaa niin voin sen myöhemmin kertoa ;-) 

Kuitenkin, tällaisia tuliaisia mä vein mun Ranskan perheelle:


Perheen vanhemmille ostin Prismasta Finlaysonin muumikuvioiset patalaput sekä patakintaan. Tuikkukipat olisi mun mielestä vaikuttanut vähän tylsältä ja pelkäsin, että heillä joskus aiemmin ollut toinen suomalainen au pair on jo vienyt mariskoolin tai Aalto-maljan. Näihin siis päädyin!


Patalappujen ja -kintaan lisäksi vein muutamia ruokatuliaisia. Suklaa oli aika selvä tuliainen; Fazerin sininen tietenkin ja tummaa suklaata, sillä kuulemma ulkomaalaiset tykkäävät tummasta suklaasta ihan hirveästi. Hapankorput tuli vähän extrana, jos he eivät tykkää niin syön sitten itse ;-)


Sitten ne lasten tuliaiset. Mun alkuperäinen haave oli ostaa muumipeikko ja niiskuneiti-pehmolelut pienelle tytölle ja pojalle, mutta aivan älyttömän suolaisen hinnan takia päädyin pienempiin tuliaisiin; Angry Birds-pehmolelut, lakupatukat ja muumi-karkkipussit. Tasapuolisesti molemmille, ettei tule mitään kinaa ;-)

Mitäs sanotte tuliaisista, mahtaakohan kelvata? Mitä te ootte vieneet, jos ootte olleet vieraassa perheessä ulkomailla?

♥:Emmi

5 kommenttia:

  1. Anonyymi12.6.15

    Aivan varmasti kelpaa! Kivat olivat tuliaiset. Mutta eikö muumit kuitenkin tule Ruotsista ja ole ruotsalaisia pohjimmiltaan. Tietysti ne ovat iso juttu Suomessakin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anonyymi12.6.15

      Tove jansson on syntynyt ja kuollut helsingissä ja kansalaisuudeltaan oli suomalainen :)

      Poista
    2. Oli miten oli, omaksemme me suomalaiset ainakin ollaan muumit otettu ;-D

      Poista
  2. Anonyymi14.6.15

    Muumit on Suomesta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin mäkin olin aina ajatellut! :-D

      Poista