tiistai 26. tammikuuta 2016

VAATEKAAPIN KULMAKIVET


Oon pyöritellyt tätä aihetta mielessä valehtelematta yli vuoden jo ja tässä sitä ollaan, vihdoin viestikentässä näpyttelemässä lisää aiheesta kehiin. Kaikilla meillä on varmaan erilaiset perusvaatteet, joita omasta mielestään tulee kaapista aina löytyä. Jokaisen mielipide on vähän eri kuin toisen, mutta veikkaan että ainakin kaikilta naispuolisilta löytyy ne tietyt jutu, joita ilman vaatekaappi ei ole hyvä. Perusjuttujen jälkeen on tietenkin ne erikoiset vaatekappaleet ja keräilyjutut, mutta lähdetään ihan perusteita.

Vaatekaapista täytyy löytyä mun mielestä kolmenlaiset farkut. Mulle mustat ja valkoiset on ainakin aivan ehdottomat ja niillä pääsee asujen yhdistelyssä jo pitkälle. Lisäksi olisi tärkeä löytää itselleen hyvän väriset farkut, parhaan lopputuloksen löytää vain eri pesuja testailemalla. Sitten kun nämä kolmet housut on kaapissa, voidaan alkaa hifistellä ja ostella useampia pareja sekä värillisiä pökiä. Multa löytyy myös mm. khakinvihreät, harmaat ja viininpunaiset!


Peruspaitavarasto on myös tärkeä. Mulla on ehdottomasti niin, että ilman perusmustaa ja perusvalkoista toppia ei tulisi hommasta yhtään mitään. Samaten pitkähihaisista mun mielestä tärkeitä on ainakin yksi hyvä college ja lämpimimmistä paidoista hyvä yksivärinen neule. Neulemekot on myös nyt aika kovassa huudossa ja ne onkin varmaan noiden jälkeen seuraava valinta.

Bleiseriä ei vaan saa unohtaa. Mulla on itselläni neljä bleiseriä ja mun mielestä on kiva, kun niitä saa vaihdella eri tarkoituksissa ja tapahtumissa. Bleiseri kun nyt vaan sattuu olemaan hyvä lookin kohentaja ja se saa muuten arkisesta asusta fiksumman ja vähän juhlallisemman.

Jokainen nainen tarvitsee myös sen täydellisen pikkumustan. Tai ainakin melkein täydellisen. Mä ostin oman ekan mustan mekkoni aikalailla tasan vuosi sitten ja voin sanoa, että on sillä monien juhlien asukriisit pelastettu. Samaan skaalaan menee asustevaraston ykköset, sillä täydelliset mustat korkokengät ja pikkulaukku on aika tärkeitä. Mun mielestä on hyvä, että tietää omaavansa muutaman supervarman vaihtoehdon, jos mikään muu ei juuri tietyllä hetkellä tunnun näyttävän hyvältä.


Takkipuolelta oon fiksujen takkien puolesta liputtaja. Mä en varmaan omista yhtäkään superpaksua untsikan tapaista talvitakkia, mutta suht koht lämpimiä takkeja on sitäkin enemmän. Nahkatakki ja  paksumpi villakangastakki on mun mielestä hyvät melkein ympäri vuoden pahimpia pakkasia lukuunottamatta. Niillä keleillä voi muutenkin näyttää ihan eskimolta eikä tarvitse välittää miten päin muut sua katsoo ;-)

Mitkä teille on ne tärkeimmät kuteet? Mitä ilman teidän vaatekaappi ei selviäisi? Kertokaa mielipiteenne!

♥:Emmi

2 kommenttia:

  1. Anonyymi26.1.16

    Moi! Oot näköjään käynyt mitä missäkin tuolla aasian suunnalla. Missä kaikkialla sä/sun perheesi olette käyneet/ oletteko menossa johonkin toiseen maahan tms. käymään? Tykkään hirveästi lukea sun matkapostauksia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka!
      Mun perhe tosiaan asustelee enemmän ja vähemmän Indonesiassa, Batamin saarella ihan Singaporen eteläpuolella. Singaporessa ja Indonesiassa on siis tullut käytyä, Indonesidan puolella just Batamilla ja sitten vielä Balilla. Thaimaan Krabilla oltiin jouluna "pikalomalla". Seuraavan Batamin reissun lisäkohde on varmaan Malesia, mutta siitä en tiedä sitten koska se toteutuu! Kiitos sulle paljon! :-)

      Poista