perjantai 31. lokakuuta 2014

VASTAUKSIA 2/2

 RUOKA & LIIKUNTA
Milloin rupesit treenaamaan?
- Tais olla helmikuussa 2013!
Mitä syöt yleensä aamupalaksi?
- Kaurapuuroa erilaisilla lisukkeilla!
Haluatko itse joskus fitnesskisoihin?
-  Ehkä joskus :) Annan kuitenkin itselleni aikaa kasvaa ensin aikuiseksi, enkä lähde pelleilemään rankoilla dieeteillä vielä näin nuorena. Olisihan tuo kisaaminenkin varmasti ihan huikea kokemus, mutta tällä hetkellä tärkeintä mulle on kokonaisvaltainen hyvinvointi ja treenin tuoma hyvä fiilis!
Millainen on unelmakroppasi? Tai ylipäätään ihanne? Linkkaa joku kuva jos löytyy?
- Tähän hätään en löydä kyllä kuvaa, mutta tykkään loppupeleissä sellasesta naisellisesta, bikini fitness-tyylisestä kropasta. Tai oikeestaan bikinin ja bodyn välimuoto, ehkä enemmän body. En mä osaa sanoa! Jessica Silfvernagel on kyllä aika upea ja samoin Linda Danakas, mutta ne on kyllä ihan erilaisia sitten kropaltaan että koita nyt sitten siitä sanoa :-D Timmi ja treenattu eli kaikkea sitä mitä mun kroppa ei ainakaan vielä oo ;)
Jos saisit syödä vain yhtä herkkua loppuelämäsi ajan, mitä söisit?
- Marie-keksejä tai vesirinkeleitä.
Onko jotain vinkkejä treenaajille, miten pysyä ruokavaliossa ja treeniaikataulussa, mikä auttaa saamaan lisää motivaatiota jne.?
- Mua auttaa ainakin järjestelmällisyys ja aikatauluttaminen. Kirjottaa ylös paperille viikon treenit vaikka näin: MA: jalat TI: selkä-rinta KE: lepo TO: lenkki PE: kädet ja viikonlopuksi vaikka lepoa ja hyvää ruokaa :) Myös se, että tietää herkkupäivän odottavan viikonloppuna auttaa mua kieltäytymään herkuista viikolla! Joskus kuitenkin sallin pieniä herkutteluja poikkeuspäivinäkin, mikä on ihan hyvä ;)
Mitä harrastit ennen kuin aloit käymään salilla?
- Muodostelmaluistelua!
Mihin vuorokaudenaikaan treenaat mieluiten? 
- Ennen olisin sanonut aamulla, mutta kyllä neljästä eteenpäin päivällä on passelein aika! Silloin jaksaa treenata, kun on kolme ateriaa alla, muttei kuitenkaan ole liian väsynyt. 
Jos sun pitäisi syödä elämässäsi vain viittä ruokaa (esim. kananmuna, kala, ruisleipä tms), mitkä ne olisivat? :)
- Savulohi, raejuusto, mikä tahansa leipä, juusto ja maitorahka/proteiinirahka :)
 Vinkkejä aloittelevalle treenaajalle?:)
- Tietää oman tasonsa, aloittaa pikkuhiljaa eikä vaadi alussa itseltään mitään mahdottomuuksia. Pienet muutokset tekee jo paljon. Aloita vaikka herkkujen vähentämisestä yhteen päivään viikossa tai lisäämällä yhden liikuntakerran viikossa. Muista kuitenkin kohtuus kaikessa ja että kroppa tarvitsee myös lepoa!
Haluaisitko muuttaa kropassasi jotain, jos niin mitä?
- Aika kinkkinen kysymys. Toisaalta joo, koska en tykkää kaikista mun kroppani osista, mutta oon oppinut tässä lähivuosina sen, että itseään pitää rakastaa juuri sellaisena kuin on. Eli vastauksena en haluaisi, tykkään itsestäni just tällasena :)
Mikä se sali on Porissa missä kaikille jäsenille tehdään ns kaupan päälle se treeniohjelma? O.o en muista yhtään :(
- Varmaan aika monella salilla, Pulsilla nyt ainakin ja veikkaisin että Kuntokeskuksella ja Pohalla myös!
Mitä et suostuisi mistään hinnasta syömään tai edes maistamaan?
- Syömään en suostuis balsamico-kastiketta tai ylipäätään ruokaa missä on vähänkään liikaa suolaa :-D Maistamaan en suostuis ainakaan tartarpihviä, ohraryynivelliä tai veripalttua. Ja sitten on vielä se hyytelömäinen liha mitä mun mamma ostaa joskus, hyi olkoon en ikinä haluu maistaa sitä!
Onko olemassa urheilulajia, josta et pidä?
- Tässä kohtaa Anu tai Tia varmaan naurahtaa… Tai kuka tahansa joka mua tuntee. Kyllä on, vihaan lentopalloa ja sählyä nyt ainakin. Ja telinevoimistelua ja kaikkea sellasta mihin liittyy kuperkeikat ja kärrynpyörät, koska en pääse ainuttakaan. Mutta oon kyllä sitä mieltä, että nää mun vihaamiset johtuu siitä että oon niissä niin toivottoman huono, haha :-D
Pidätkö koululiikunnasta?
- Hmm, joo ja en. Aina, kun pitää pelata niin en, mutta jos on esim. luistelua, juoksua, suunnistusta, yleisurheilua jnejne niin onhan se ihan kivaa! Suunnistus on ihan mun ylivoimainen lemppari koululiikunnassa!
Kuinka nopeasti juoksit viime vuonna 1500m testin? Uskotko, että tänä vuonna menee paremmin/huonommin?
- Viime vuonna juoksin vähän päälle kuuteen minuuttiin! Ja tänä vuonna menee varmaan aika samalla tavalla :) En silti tiiä juoksenko mielummin Cooperin testin, en oo vielä päättäny!
 KOULU, TYÖT & OPISKELU
Osallistutko wanhoihin? Jos joo nii kenen kanssa tanssit? Jos et niin miksi et? :-)
-  Osallistun! Tanssin mun hyvän kaveripojan kanssa, en viitsi ruveta täällä huutelemaan nimiä, koska en ole häneltä siihen lupaa kysynyt, näätte sitten :)
Mitä aattelit kirjottaa? ja miksi? 
- Kirjoitan kaikki opiskelemani kielet, eli pitkän englannin ja keskipitkän ruotsin, pitkän ranskan sekä lyhyen saksan ja espanjan. Lisäksi kirjoitan tietenkin kaikille pakollisen äikän ja plussana uskonnon ja yhteiskuntaopin. Kielet kirjoitan tulevaisuuden opiskelujen kannalta, uskonnon siksi, että se kiinnostaa ja olen siinä hyvä. Yhteiskuntaopissa taitaa olla samat syyt kuin uskonnossa!
Onko ajatuksia tulevasta opiskelupaikasta?
- Tarkoituksena olisi lähteä lukemaan ranskan kieltä!
Meetkö kouluun mielummi aikasi ja pääset kans aikasi vai myöhää ja pääset myöhempää tai sillee :D ?
- Kun oliskin joskus näin, taidan kuulua siihen porukkaan joka menee kouluun aikaisin ja pääsee myöhään – aina :-D Mielummin menisin kyllä aikaisin ja pääsisinkin aikasin, koska oon hyvä heräämään aamulla.
Kuinka paljon luet kokeisiin?
- Mä luen kyllä aika paljon! Sanotaanko, että enemmän kuin keskivertolukiolainen.
Onko sulla jo vanhojentanssimekko?
- Perjaatteessa joo! Tilattiin se pari viikkoa sitten, katotaan koska suvaitsee saapua perille ;)
Lempiaine koulussa? Entä inhokki?
- Lempparit on ranska ja ruotsi ja mä vihaan ylikaiken biologiaa. Maantieto tulee hyvänä inhokkikakkosena. Matikka on kans ihan tyhmää jos en osaa, muuten ihan ok.
Voitko tehdä videon jossa puhut kaikkia kieliä joita osaat?
- Tää oli muuten huikee idea, jos saan kuvattua sen videon jotenkin!
Mistä opiskelemastasi valinnaiskielestä tykkäät eniten ja miksi? Mikä on sulle helpoin oppia?
- Eniten tykkään ranskasta, mutta espanja on mulle helpon oppia! Ranskasta varmaan sen kivisen tien takia, minkä oon talsinut tässä kuuden ja puolen opiskeluvuoden aikana :-D Ja ne palkitsevat tunteet, kun oppii jonkun vaikean jutun tai puhuu ranskaa ulkomailla!
  Jos olisit kaksikielinen, minkä kielen haluisit olevan sun toinen äidinkieli suomen lisäksi?
- Varmaan ranska, oon ihan kauhee ranskan kielen fani :-D
Mitä kieltä haluaisit osata puhua täydellisesti ja miksi juuri se?
- Ranska tai venäjä. Venäjä siks, että voin kuvitella kuinka vaikeeta se on tälleen oppia. Ranska siks, että se on vaan niin pirun upee ja niin sairaan vaikee…
Mihin aikaan teet yleensä läksysi 
a) arkisin b) viikonloppuisin?
- Pyrin aina tekemään läksyt ”ihmisten aikaan”, sillä mun aivot ei toimi kovin hyvin enää kasin jälkeen illalla. Nimimerkillä luin tekstareita, kun kaveri selitti mulle matikkaa ja kello oli puol kymmenen. Ei tullut yhtään mitään :-D Viikonloppuisin teen läksyt joko heti perjantaina koulun jälkeen tai sunnuntaiaamupäivällä.
Mikä on keskiarvosi?
-  Laskin viimeksi lukion ykkösen jälkeen, eikä se siitä oo varmaan noussut tai laskenut, olisko ollut tasan 9 tai 9.1. Tän vuoden ekan jakson jaksokeskiarvo oli 9.6, mutta eipä taida toistua tässä jaksossa, haha!
Mikä on haaveammattisi?
- Kyllä se joku tulkki/kääntäjä on!
Ootko koskaan ollut kesätöissä tai esim töissä koulun ohella? Missä?
- En oo ollut! Kahtena kesänä oon yrittänyt töihin päästä ja yritykseksi se on jäänyt. Ens kesänä kyllä meen! Koulun ohella oon suunnitellut meneväni töihin vasta yliopistossa, mun mielestä se ei kannata lukiossa. Enkä tarkota pahalla, rispektiä vaan niille jotka töitä koulun ohella tekee!
Entä minkälaista työtä tekisit mieluiten? Esim jos menisit opiskelujen ohella töihin niin mihin ekana hakisit? Tai sitten millaisen työn parissa uskoisit viihtyväsi ihan eläkepäiviin asti :D
- Koulun ohella hakisin ekana varmaan johonkin kauppaan tai tällaseen. Ei mitään raskasta ainakaan henkisesti, eikä sellasta että tulisi ns. "vietyä työt kotiin". Eläkepäiviin asti voisin työskennellä kielten parissa! Käännöstöissä, tulkkina tai miksei kieltenopettajana.
Mikä on huonoin numero, jonka olet lukiossa saanut? Mikä aine?
-  MAB1&2, 6½!

Tässä vielä loput vastaukset teidän kysymyksiin! Mä oikeen hämmästelin, miten kouluasioista löytyi noin paljon kysyttävää. Ei se tietenkään haittaa, koska koulu on mulle tosi tärkeä aihe! Kuvituksena näille vastauksille yksi Tallinna-asu. Paita ja nahkis on H&Mltä, huivi Piecesin, farkut edelleen sieltä Primarkista, kengät New Yorkerista ja laukku Guessin. Asu on aika tyypillistä mua ja "turvallinen valinta" niille päiville, kun ei uskalla hullutella tai keksi miten hullutella ;)

Edelleen saa kysyä, jos joku vastaus jäi mietityttämään! Kiitokset vielä kysyjille ja mahtavaa viikonloppua teille ♥

♥:Emmi

Ps. Sinä ekaan vastauspostaukseen kysymyksiä linkannut anonyymi: muutama vastaus löytyy edellisestä, en saanut niitä tähän sopimaan sitten millään, meni paremmin edellisiin kategorioihin ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti