perjantai 20. kesäkuuta 2014

TOP 5 | TV-SERIES

Serranon perhe on sarja, jota oon kattonut ensimmäisen kerran joskus pienempänä, kun se tuli joku kesä telkusta. Sarja oli unohtunut ihan tyystin, kunnes espanjan opinnot aloitettuani innostuin ja pyysin tuottarit joululahjaksi. Ihan mahtavaa viihdettä kenelle tahansa, jolta huumorintajua löytyy. Ja samalla pystyn ainakin ite harjottamaan kielikorvaa kuuntelemalla puhetta. Katon muutenkin aina kaikkia ulkomaisia ohjelmia äänet täysillä ja kuuntelen puhetta ja täydentelen sitte tekstityksillä ymmärtämättä jäämiä kohtia :-D

Lyhyesti niille, jotka eivät tätä sarjaa oo koskaan katsoneet: Sarjahan alkaa siitä, kun kolmen pojan isä ja vaimonsa menettänyt Diego menee naimisiin kahden tytön äidin ja nuoruudenihastuksensa Lucían kanssa. Tää uus perhe muuttaa saman katon alle ja joka jaksossa tapahtuu aina jotain eri kommelluksia ja juoni etenee siinä samalla. Jos hauskaa komediaa hakee, niin tässä sitä kyllä on!
CSI Miami on csi-trilogiasta ehdottomasti paras. Normista en tykkää kauheesti ja New Yorkin versiosta en yhtään, mutta tää on ihan mahtava! Horatio Caine ja Calleigh on ehkä ne sarjan parhaat henkilöt ja se miks tykkään tästä niin paljon. Mulla on vaan ongelma, etten voi kattoo tätä koskaan iltasin koska pelkään muuten nukkua :-D Haha mikä jänishousu! Mutta niille, jotka tykkää kattoa rikostenselvittelyjä höystettynä Horatiolla, tämä on oikea valinta!
Glee on sarja, johon tutustuin ekan kerran varmaan kasiluokalla. Mulla oli pitkään vaan ykköstuottari, mut vuos sitten ostin kaks lisää kun halusin jotai katteltavaa kesälomailloille -ja öille. Tää on vähän tällästä "hömppää", mutta mä tykkään ihan valtavasti. Hommahan menee silleen, että jenkkilukion opettajana toimiva Will Schuester haluaa pitää koulun "glee-klubin" toiminnassa ja koittaa koota siihen uusia jäseniä. Klubi saa vaan muutamia jäseniä aluks, mutta kasvaa sarjan edetessä. Cheerleader-joukkueen valmentaja Sue yrittää aina välillä sabotoida Williä ja klubin toimintaa, mutta aina jollakin ilveellä kaikesta selvitään! Yks tuottari kertoo mun mielestä aina yhden kouluvuoden, jossa tarkastellaan klubin matkaa kansallisiin kuorokilpailuihin. Sarjassa lauletaan paljon eri artistien covereita, mikä on mun mielestä ainakin vaan plussaa, koska tykkään musiikista!
Pretty little liars on sarja, josta en aluks tykännyt ollenkaan. Sain viime kesänä ykköstuottarin kaverilta lainaan ja katoin ehkä ekat kymmenen jaksoa. Sanoin, että mulla menee vaan hermot kun se sarja ei etene yhtään! Myöhemmin katoin telkusta pari jaksoa kakkostuottaria ja päätin antaa sarjalle uuden mahiksen. Sainkin viime jouluna joululahjaksi kolme ekaa tuottaria ja katoin ne hiihtoloman aikoihin, Rukan ajomatkoilla ja perillä Rukalla. Voin sanoa, että oon niin pahasti koukussa! Odotan oikeen, että nelostuottari tulee myyntiin, jotta pääsen taas viettämään öitä jännittäen... 

Sarjassa on siis aluks viiden kaverin kaveriporukka, joista yks kuitenkin katoaa ja löytyy myöhemmin kuolleena. Juoni pohjautuu pitkälti siihen, että loput neljä tyttöä alkavat saada välillä tosi uhkaaviakin viestejä joltain mystiseltä A:lta ja tytöt yrittävät selvittää A:n henkilöllisyyttä. Tosi mielenkiintoista katseltavaa, jännitystä ja tyttöjen draamaa yhdistettynä. Pettämätön kombo!
Gossip Girl. Nyt päästäänkin mun aarteeseen ja palvonnan kohteeseen. Katoin Gossippia ekan kerran ehkä kutosluokalla, kun sain kaks ekaa tuottaria. Muistan, kuinka onnellinen olin kun seiskalla löysin kolmostuottarin Oxford Streetiltä Lontoosta ja hypein vaan ilmaan - siinä oli vielä suomenkieliset tekstit! Mulla on kai sen kuitti vieläkin tallella. Loput Gossipin tuottarit on tilattu netistä heti, kun ne on sinne tekstityksillä ilmestyneet myyntiin. Nelosen sain vissiin lahjaksi heti sen ilmestymisen jälkeen, mut vitosen ja kutosen Jarkkon on joutunut tilaamaan mulle heti, kun ne on ilmestynyt. Gossipin kanssa ei todellakaan odoteta jouluun tai synttäreihin asti!

Gossip Girl kertoo Manhattanilla asuvien nuorien luksuselämästä kaikkine dokailuineen ja draamoineen (jotka on kyllä vähän isompia, kuin meidän draamat täälläpäin). Gossippia ei oikeen osaa selittää, siinä ei oo mitään sellasta ihmeellistä juonikuviota tai päämäärää, kuten A:n henkilöllisyyden selvittäminen tai glee-klubin pääsy kansallisiin kilpailuihin. Tai oikeestaan, kyllä ne tyypit siinä yrittää selvittää sen gossip girlin (tyyppi, joka julkasee netissä omalla sivulla kaikkee shittiä niistä) henkilöllisyyden, mut se jää oikeestaan aika paljon taka-alalle. Sarjassa tapahtuu ihan kokoajan ja vaikka mitä, hitsi nyt tekee taas mieli alkaa kattoa näitä varmaan tuhannetta kertaa läpi ;D

Jos ette koskaan oo kattonut, katsokaa!!

Pyysitte kirjottelemaan myös lempileffoista, mutta mulla on vaan yksi. Totta kai oon nähnyt monia hyviä leffoja, mutta tää on ihan ylitse muiden. Tän voin katsoa oikeestaan millon vaan, koska tää vaan on niin hyvä. Tää on ollut mun lempileffa jo vuosia, ja pakotan varmaan kaikki katsomaan sen mun kanssa. Kyseinen leffa on siis Holiday. Siinä Losissa asuva ja Englannissa asuva nainen vaihtaa asuntoja joksikin aikaa, vaikka eivät ees tunne toisiaan. He sitten huomaavat samalla itsestään uusia puolia ja löytävät miehet ja blaablaa, sellasta hömppää vaan! :-D Enemmän tykkään niistä Cameron Diazin kohtauksista, mutta kokonaisuudessaan viiden tähden arvoinen leffa!

Loppuun vielä, että joku tulee ihan varmana kysymään "mikset kato netflixistä tai muuten vaan netistä, näkisit nyt jo PLL nelosen tai liibalaaba jotain muuta". Mulla on ihan kauhee intohimo TV-sarjoihin ja mulla on taas yks uus keräilyn kohde mielessä. Haluun mielummin ostaa ne kotiin bokseina ja kattoa sata jaksoa putkeen syöden suklaajäätelöä :-D 

Mä oon niitä, jotka ei oo koskaan katsonut Sinkkuelämää, Frendejä tai Täydellisiä naisia. Oon vähän erikoinen TV-sarjojen katsoja, mutta oisko teillä nyt jotain TV-sarja vinkkejä tälläselle sarjafriikille? ;D

♥:Emmi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti