perjantai 24. kesäkuuta 2016

SLOTTSKOGEN


Ihanaa juhannusaattoa kaikille! Mä heräsin mun toiseen vapaapäivään (siis kaks putkeen, mitä luksusta!) ja sain just aamupalan kiskottua ja kohta suuntaan salille. Tänään on kyllä ihan täpinäpäivä, sillä meidän suomijengillä on ihan huiput juhannussuunnitelmat ja niitä ollaankin jo varmaan toista viikkoa innolla suunniteltu ja odotettu! Kyllä juhannus on juhannus myös täällä Ruotsissa, näillä tosiaan juhlitaan vähän eri tavalla, mutta silti isosti. Nautin!

Mulla alkaa huomenna tosin neljän päivän työputki, mutta onneks kaikki päivät alkaa vähän myöhemmin kuin normaalisti eikä enää ennen Suomen reissua ole yhtään kasin aamua! Tajusin muuten, että Suomen reissun jälkeen ollaan töiden kanssa melkein puolivälissä, mikä tuntuu kyllä ihan kreisiltä. Just vasta mun työt alko ja laskin päässäni kuinka monta vuoroa onkaan vielä jäljellä. Mitä ihmettä sanon mää!

Täällä on tosiaan alkanut sujua kaikilla muilla tavoin, paitsi edelleen verotoimiston kanssa taistellaan mun samordningsnummerista ja ens viikolla mun pitäis saada lisätietoja. Paskat sanon minä. Ainoo vaan, että haluisin kyllä ekan palkan ennen elokuun viidettätoista. Toivotaan parasta.


 Oonkin varmaan maininnut, mutta asun täällä siis ystäväni luona ja me muutetaan siis ens viikolla. Tai no, mä en valitettavasti pääse muuttoavuksi, sillä liukenen Suomen puolelle (kuinkakohan monta kertaa sitäkin oon hehkuttanut...) jo tiistaina, ja kämpän avaimet ystäväni saa juuri silloin. Mä siis pakkaan Sofialle vaan mun kassit valmiiksi ja hän lupas sen uudelle kämpälle äitinsä kanssa heittää. Pakkausta siis luvassa sunnuntaista alkaen!

Kolmessa viikossa muuten oikeesti oppii huomaamaan, mitä vaatteita sitä täällä käyttää ja mitä ei. Saankin nyt onneksi viedä ison lastin kuteita Suomeen ja napata muutamia kaipaamiani vaatteita mukaan. Multa puuttuu ihan kokonaan toiset pitkät treenihousut, collegepaita ja tuulitakki! En olis uskonut tuulitakkia kesällä tarvitsevani, mutta täällä on kyllä varsinkin aamuisin tosi viileä ja kolea keli! Nämä siis ainakin lähtee mun Suomivaatekaapista mukaan ;-)

Nyt tosiaan suuntaan salille ja sitten taidan saada kakunleipomisseuraa, sillä koitetaan Patun kanssa vääntää oreokakku vielä juhannusrientoja varten. Toivottavasti teilläkin on kiva juhannus!

♥:Emmi

PS. Huomasitteko uudistuneen bannerin?! ;-)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti