sunnuntai 17. toukokuuta 2015

WORKING OUT | BACK


1. Kulmasoutu käsipainolla: Alussa niin helpolta vaikuttava liike tarvitseekin oikeesti vähän harjoittelua, ennen kuin sen oppii. Mulla auttaa ajatella, että "avaan" olkapäätä taaksepäin ja kierrän vähän keskivartaloa liikettä mukaillen, saa yläselän lisäksi hyvin tuntumaa vinoihin vatsoihin ;-)
2. Ylätalja väärinpäin: Mua ärsyttää tossa videolla mun olkapäät ihan sikana, mutta kuvaajan kommentti oli, että eiköhän ne väkisin aina jonkun verran nouse niin antaa mennä :-D Ideana tässä väärinpäin tehtävässä on, että näin saa heijattua vähemmän selällä ja työ menee paremmin kohdelihakselle eli selän "siiville". Hidas palautus ylös, muttei kuitenkaan liian voimakas riuhtaisu alas, näin mä ajattelen!
3. Alatalja leveällä vastaotteella: Variointia alataljaan. Tärkeintä on ajatella, että vetää lapoja yhteen tuolla liikkeen lopussa, eikä nojaa liikaa eteenpäin, jolloin liike menee vaan heijaamiseksi...
4. Liike-jonka-nimeä-en-tiedä: ...Mutta mistä tulee hyvä tuntuma siipiin ;D Käykö teillekin joskus niin, että teette jotain hyvää liikettä, minkä nimestä ei oo mitään hajua?! Mulle annetut ohjeet tähän oli kuitenkin rinta rottingilla ja rutistus liikkeen lopussa, ei kiirettä!
5. V-veto taljassa: Mun ihan lemppareita "kohdistettuja" liikkeitä selälle. Tärkeintä on vetäessä ajatella kyynärpäitä alaspäin, jolloin ei tule vaan vedettyä käsiä edestakaisin saamatta tuntumaa selälle.

Selkä on mun ehdoton lempitreeni ja sen treenaamista tykkään varioida aika paljonkin! Tässä nyt viisi mun suosikkiliikettä, vaikka niitä olisi paljon enemmänkin ;-)

Mahtavaa sunnuntaita, mä aloitan päivän kouluhommaurakan nyt!
♥:Emmi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti