keskiviikko 1. heinäkuuta 2015

MITEN MÄ TÄÄLLÄ SYÖN?


Mä rakastan ulkomaalaisia supermarketteja. Oon kuin pikkulapsi karkkikaupassa kierrellessäni ympäri hyllyjä etsien sitä sun tota ja muuta mukavaa ostoskoriin laitettavaksi. Ulkomailla valitettavasti aika usein on enemmän sitä prosessoitua ruokaa ja muutenkin tulee helpommin tartuttua niihin huonoihin vaihtoehtoihin, ties mistä johtuu. Mä oon kuitenkin löytänyt jo täältä monia hyviä ruokajuttuja, raaka-aineita ja herkkuja, jotka sopii mulle.


Kaurahiutaleet on tyyriimpiä kuin Suomen maalla, mutta syön kuitenkin puuroa joka aamu täällä - voisilmän ja maidon kera ;-) Ekan viikon söin leipää ja jugurttia, mutta kyllä mulle parempi vaihtoehto aamulla on puuro ja kananmuna! Sen lisäksi syön tummaa leipää silloin tällöin, riippuen mistä ja milloin sitä satun löytämään. Mun host-äiti oli ostanut lähileipomosta jotain tosi hyvää tummaa leipää pari viikkoa sitten, mä en vaan oo sattunut sitä siellä näkemään... Meidän aamupala-laatikossa on myös mysliä, jota satunnaisesti syön jugurtin tai smoothien kanssa, en kuitenkaan mitenkään päivittäisesti.


Hedelmät ja marjat on täällä myös kovassa kulutuksessa, samoin napostelen miniporkkanoita aina välillä välipalaksi. Täällä persikat, nektariinit ja aprikoosit on ihan huippuhyviä! Samoin nyt on mansikkakausi, joten ne on melkein yhtä hyviä kuin Suomessa ;-) Joskus ostan Naked-smoothien mukaan napattavaksi, mutta sen verran tyyristä lystiä se kuitenkin on, ettei ihan joka päivä malta.


Lemppariprotskunlähteiksi on täällä tietysti kanan/kalan/lihan lisäksi muodostunut natural jugurtti, kana/lihaleike ja ehdottomasti kananmunat! Ei välttämättä tee hyvää syödä kolmea tai neljää kananmunaa päivässä, mutta niitä on vaan niin helppo valmistaa ja varsinkin aamulla ihan herkkua, niinkuin jo mainitsin! Joskus syön jugua munien sijasta, mutta anyways. 

Kyllähän täälläkin saa syötyä hyvin, jos vaan haluaa. Hyvästä ruuasta saa kyllä yleensä maksaa vähän enemmän, mutta niinhän se yleensä menee. Kyllähän mäkin täällä herkuttelen, mutta aina kun mahdollisuus on niin pyrin pitämään terveellisen linjan, enhän mä täällä millään lihotusleirillä ole. Musta kyllä tuntuu, että viikonloppu menee taas herkutellessa, sillä saan äidin tänne vieraaksi :-) Antaa mennä, kyllä sitä sitten taas arki koittaa!

Kivaa keskiviikkoa - ja heinäkuuta kamut!

♥:Emmi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti