lauantai 4. heinäkuuta 2015

LA DÉFENSE


Yks mun lempipaikoista täällä on ehdottomasti La Défense. Meiltä kävelee sinne 20 minuutissa tai laiskana tramwaylla matka on kolme pysäkkiä. Sieltä löytyy mun lempiruokakauppa Auchan, sekä ostoskeskus Les 4 temps, josta mun mielestä löytyy kaikki tarvittavat liikkeet; Pull&Bear, Tally Weijl, Newlook, C&A, H&M, Zara, Pimkie, Sephora, vaikka mitä. Bershka, Forever21 ja Primark puuttuu, mutta hälläkö väliä! 

Mä tykkään itse käydä täällä arkisin ja mielellään heti liikkeiden aukeamisen jälkeen eli kympin aikoihin. Silloin väkeä ei vielä ole kovinkaan paljoa ja saa oikeasti tehdä rauhassa ostoksia. Olin yhtensä sunnuntaina kavereiden kanssa tuolla ja he halusivat kovin shoppailla, ei mulla piru vie hermot riitä ;-D Kuitenkin, mun mielestä paras paikka, jos haluaa pelkästään shoppailla monta tuntia putkeen. Ruokaakin meinaan saa, jos huikomaan alkaa: Starbucks, Pomme de Pain, Mäkkäri ja monta muuta pikaruokamestaa löytyy samasta rakennuksesta. Mulla ei oo sen suurempaa muistikuvaa mitä kaikkia pikaruokamestoja siellä on, kun kerran oon Costalta ostanut jääkahvin. Yleensä tulee tosiaan supermarketista haettua halvat herkut ja sitten on kiva mennä mussuttamaan niitä Grande Arche-monumentin juurelle (kuvat 2 ja 5). 

Tänne pääsee tosiaan helposti metrolinjalla 1, jonka toinen pääteasema on juurikin La Défense. Toinen vaihtoehto on ottaa RER-linja A, mutta Pariisin keskustasta tullessa ainakin mun mielestä helpoin vaihtoehto on metro ja sitä yleensä käytänkin. Oon RER-junaa käyttänyt varmaan tasan kerran täällä ollessani, kun tulin kentältä kotiin. Sitäkin on kyllä helppo käyttää ja se kulkee nopeasti, mutta eipä oo tarvinnut niin en oo käyttänyt :-D

Onko joku muuten käynyt täällä ja mitä ootte tykännyt? 

♥:Emmi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti