sunnuntai 4. lokakuuta 2015

#VAINBATAMJUTUT


A little girl bumped into a trolley because she looked at me for little too long...

People tend to admire my nose here... Like, why?!

At a supermarket cashier the clerk always expresses how thankful she/he is until I've gotten out of sight...

At Carrefour you need to give a happy o sad smiley due to how good the service was. You bet I always have to give the happy one...

I never get a knife at a restaurant unless I'm eating a steak. It's so hard to eat with a spoon and a fork!

I always forget that the food actually is seasoned - and well. In Finland I often order spicy food because it feels like the food otherwise has no seasoning. In Indonesia the food really is seasoned no matter which portion you take...


They drive on the wrong side of the road around here! It's so weird to sit on the front seat of a car...

Seaweed chips are amazing! I gotta buy them again when I go back...

I've come to the solution that the locals don't understand me and I can't understand them. When speaking with our driver I've already started to know how to speak a little slowlier and without the kind-of-a weird accent I've created...

The air conditioning seems to be at full speed everywhere... I can't complain because I love to sleep in a freezing cold room and that's how my room is in there :-D


Pikkutyttö käveli kaupassa ostoskärryjä päin tuijottaessaan mua vähän liian pitkään.

Mun nenä tuntuu täällä olevan kauhea ihailun kohde?! En ymmärrä, mikä tässä viehättää ;-D

Kaupan kassalla musta tuntuu aina, että kassahenkilökunta kiittelee aina vielä senkin jälkeen, kun oon kadonnut näköpiiristä. Varsinkin, jos he eivät puhu englantia!

Kaupan kassasta puheen ollen, Carrefourissa pitää antaa hymy- tai surunaama kassalla olevan henkilön palvelusta. Arvatkaa, onko mun aina ihan pakko antaa hymynaama, koska ne on niin ihania?! :-D

Ravintolassa en koskaan saa veistä... Ellen sitten syö pihviä, mikä on aika harvinaista. Aina mennään haarukalla ja lusikalla.


Siellä sitä aina unohtaa, että ruoka ihan oikeesti on tulista. Suomessa tilaan mieluusti tulista ruokaa, kun tuntuu että ruuassa ei oo muuten kunnolla mausteita, mutta täällä se on melkein ihan sama mitä tilaat - mausteita on varmasti :-D

Indonesiassa muuten ajetaan väärällä puolella tietä! Oli niin hassua istua etupenkin väärällä puolella tossa yks päivä...

Merileväsipsit on ihan huippuja! Niitä on pakko saada taas, kun Batamille meen...

Oon tullut siihen tulokseen, että mä en ymmärrä paikallisten puhetta ja he ei ymmärrä mua. Kuskille puhuessa oon oppinut hidastamaan puhetapaa ja ottamaan tän syväänjuurrutetun randomaksentin pois, mutta en mä nyt kokoaikaa voi keskittyä siihen :-D Äiti sanoi muuten, että puhun englantia "vääntäen". Kiitti mami, mikä se sun puhetapa sitten onkaan?

Ilmastointi on paikoissa ihan täysillä! Tää ei kyllä haittaa mua, sillä oon omassa huoneessakin siellä jättänyt sen ihan kylmimmälle... Terveisin nautin jääkylmässä nukkumisesta :-D

Ootteko te huomanneet jotain hassuja kommelluksia kaukomailla ollessanne? Kertokaa!

♥:Emmi

2 kommenttia:

  1. Anonyymi4.10.15

    Olis tosi kiva jos voisit tehdä sellasen postauksen Batamasta (vai onko se batamista haha en tiedä, just tätä meinaan) ihan paikkana; missä sijaitsee, millanen ilmasto ja mitä kieltä puhutaan ja onks siellä jotain luonnonkatastrofijuttuja jne :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei miksipä ei! :-) Pistän tän toteutukseen nyt kun kohta lähden taas Batamille!

      Poista