keskiviikko 11. kesäkuuta 2014

TOP 5 | MAKE UP

MUA Make up Academy: eye shadow palette. Tää oli yks mun Lontoon löytöjä hiihtolomalta. Olin pienessä kosmetiikkakaupassa, missä meikit oli ihan sairaan paljon Suomen hintoja halvempia. Hah, onko silti mikään yllätys. Hamstrasin paljon kaikkea ja loppujen lopuks kassalla maksoin mun ostoksista £70 ja sain sillä rahalla ihan sairaasti tavaraa. Tää oli aluks täys heräteostos mutta reissun jälkeen on ollut ihan älyttömän paljon käytössä. Etenkin vasemman yläkulman vaalea ja muutamat ruskeen sävyt. Tykkään ihan mielettömästi!
Maybelline: FITme foundation. Kerrankin oikeesti meikkivoide, joka tosiaan sopii mulle. Putelilla on siis ihan oikea nimi! Hahah. Ostin tän viime joulun aikoihin oikeestaan vaan sen takia, että joku bloggaaja tätä oli käyttänyt! Oon sitä nyt lähemmäs puoli vuotta käyttänyt lähes päivittäin eikä tunnu millään loppuvan. Meikkivoide levittyy nätisti iholle, eikä mulla tuu sellanen olo et naama on ihan täynnä pakkelia. Se peittää ihan loistavasti ihon pienet virheet, enkä oikeestaan koskaan korjaile mun meikkipohjaa päivän aikana. Kaikkien meikkivoide & BB-voidekokeilujen jälkeen tää tuote on kyllä vieny mun sydämen. Mulla on tää sävyssä 105, kuten varmasti huomaatte kuvasta.
Rimmel: Stay Matte powder. Tää puuteri on ollut mun luottopuuteri jo vuodesta, ehkä 2010? Jostain seiskaluokasta joo! Silloin en kyllä tiennyt meikkaamisesta mitään, mutta puuteri on kyllä mun meikkiarsenaalissa pysynyt aina. Hintaa sillä on ehkä 7-8 euroa ja kestää kyllä pari kuukautta. Nimensä mukaisesti iho pysyy mattaisena koko päivän ja tätä voin suositella ehdottomasti niille, jotka käyttävät pientä budjettia meikkiensä suhteen ja haluavat hyvän puuterin. Kalliit puuterit voittavat tämän varmaan ihan 100-0, mutta halvoista puutereista liputan kyllä tämän puolesta. Mulla on tää sävyssä 001 transparent.
Make up Store: eye shadow. Tää taitaakin olla niitä joulun alla ostettuja meikkejä myös. Mulla on entuudestaan saman merkin luomiväri sävyssä vanilla, eli se on sellanen ihan vaalee. Oon tykänny siitä älyttömän paljon, ja nyt kun se alko vähän kuolla puolentoista vuoden käytön jälkeen, ostin uuden ja samalla tämän ruskean. Sävyltään tämä ruskea on smog. Vaaleaa käytän yleensä ihan luomien pohjimmaiseksi sävyksi ja tätä ruskeaa kulmiin ja luomissa levitän tätä tohon luomen taitososaan. Jos jotain tiettyä luomivärisävyä halajaa ja vielä hyvänlaatuisena ja riittoisana, suosittelen suuntaamaan Make up Storen meikkien luokse. Yhdestä luomiväristä saa pulittaa toistakymppiä, mutta uskokaa - tän halppismerkkien puolesta liputtavan tyttösen mielestäkin tähän kannattaa sen summan tuhlata, joten ei varmasti ole huono ostos!
Maybelline: the Rocket Volum' Express mascara. Ripsivärien suhteen oon aika ailahtelevainen. Maybelline on kuitenkin merkki, jota olen jo pitemmän aikaa käyttänyt. Malli nyt on aina välillä vaihdellut, mikä mun mielestä tekee ihan hyvää välillä.. Nyt mulla on tätä pari purkkia varastossa, joten tän kanssa menee varmaan lähemmäs loppuvuosi. Kerran oon kokeillut jotain Lancomen ripsaria, enkä huomannut mitään eroa näihin markettikamoihin, joten lopetin merkkihifistelyn meikkien osalta siihen (ainakin suurimmaksi osin, odottakaa vaan kun tuun tänne vielä jonkun chanelyslmac-postauksen kanssa, haha) ja jatkoin yhteiseloani näiden ihanien markettikamojen kanssa. Ripsarina tää on hoitanut siis hommansa niinkuin pitääkin ja musta Maybelline myy muutenkin markettikamojen eliittiä! Ainakin ripsarit, niissä se ei mokaa ikinä!

Onneks nyt on kuitenkin kesä, niin ei tarvi piiloutua maskin taakse ;) Kesällä mä meikkaankin yleensä vaan kulmat ja laitan ripsaria. Mulla on muutenkin sen verran hyvä iho, etten oikeestaan tarvis mitään meikkivoiteita. Mä kuitenkin tykkään meikkaamisesta, joten ihan sen takia syksystä-kevääseen on kiva kun saa vähän leikkiä meikeillä. Muutenkin on kivempi, kun talvella ei posket ja nenä punota niin paljon kun on sitä meikkiä tiellä :-D

Mitäs tykkäsitte tästä top5-postauksesta? Vielä saa ehdottaa top5-ideoita, joten ei muuta kuin pistäkää kommenttiboksi laulamaan!

♥:Emmi



7 kommenttia:

  1. Top 5 kaupungit (koko maailman kartalta mis oot käyny, sit kuvia niistä ja pientä infoa ja must see jutuja!) ois kiva nähdä :3

    Kiva postaus jälleen kerran ;) ja ootki ainoastaa ainoo kenen blogia luen säännöllisesti :"D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei vähä hyvä idea! :D kiitti :)

      Poista
  2. Anonyymi11.6.14

    Kutsutaan myös nimellä luomivako, haha :DD

    Kosmariks ku opiskelen ni pistää silmään, sori :D

    Mut ihana postaus, pus!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha mä en niistä mitään ymmärrä! :D tonki katoin vaa joltai muulta bloggaajalta ku se puhu samasta asiasta, etten puhuis IHAN hassuja :D mut kiitos! :)

      Poista
  3. Anonyymi11.6.14

    Tee joskus postaus top5 treeni vaatteista! :) nää top5 jutut on tosi kivoja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hups unohdin vastata! Tota on joo pyydettyki jo, mulla vaan on treenivaatteista aina puolet pyykissä tai jotain, mutta pistän korvan taakse vaikka toteuttaminen on vähän haastavaa! Kiva jos kuitenki tykkäät, kiitos :)

      Poista
  4. Anonyymi19.6.14

    Suosittelen tsekkaamaan MUA nettisivut, kyseiseltä merkiltä on kaikki halpaa :)

    VastaaPoista