lauantai 30. huhtikuuta 2016

VEGAN SMOOTHIE

(tuote saatu yhteistyössä*) 

Sitä luulis ehkä, että smoothie on jotenkin automaattisesti kasvissyöjälle tai vegaanille helppo ruokavaihtoehto. Jouduin kuitenkin hetken pohtimaan, että mitenkä väännän täysin vegaanin smoothien. Noh, sain pari viikkoa sitten mun kaipaamani riisiproteiinin Porista tänne Stadiin ja pari kertaa testattuani täydellinen yhdistelmä on löytynyt. Ja no, pakko myöntää että kyllä mulla meni riisiproteiinin saamisesta vielä viikko, että jaksoin oikeasti ostaa agavesiirappia makeutukseen. 

Yhteen lasilliseen tarvitset:
n. 2dl haluamaasi maitoa (suosittelen soija- tai kauramaitoa!)
n. 3-4rkl soija- tai kaurajogurttia
loraus mustikkamehukeittoa
pakastemustikoita ja pakastemangoa niin, että smoothie sekoittuu nätisti ja siitä tulee mukavan paksua ;-)
n. 0,5dl riisiproteiinia (käytin nu3:lta* saatua!)
makeutukseen agavesiirappia
(halutessasi 1tl macaa*, mutta ei tod ole pakko!)

Niin yksinkertaista kuin aina ennenkin, kaikki vaan sekaisin tehosekoittimella ja se olikin sitten siinä. Mun ihkaekaksi vegaanismoothieksi tää homma vaan toimii! Tietysti riisiprodesta tulee ehkä jonkun mielestä sellainen hirveän tunkkainen maku, mutta mun mielestä se on ihan ok! Kokonaisuus ratkaisee ;-)

Siellä päässä on kaikki varmaan jo vapun vietossa, mutta voittekin hyödyntää tätä reseptiä sitten huomisen olotilan kohentamiseen ;-) Jos vegaanijuttuja ei kaapista löydy, kannattaa tsekata mun vanhat smoothiereseptit mm. tästä, tästä, tästä ja täältä!

Mä pyöräytän itelleni nyt jotain välipalaa ja sen jälkeen viettelen vielä toista tuntia kirjojen parissa, jonka jälkeen voin iloisena sanoa lukeneeni vappuaattonakin yli kahdeksan tuntia. Sitten alkaa mun vappu!! 

♥:Emmi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti