keskiviikko 20. huhtikuuta 2016

TÄN HETKEN FIILIKSIÄ


Jollain tapaa kaikki on tällä hetkellä vaan niin hyvin. Helsingin päässä tulee perjantaina kuluneeksi kolme viikkoa, mikä tuntuu vaan ihan ihmeelliseltä. Kuulun tänne, piste! Äiti en tuu enää takaisin. Olin varma, että päästessäni valmistautumaan pääsykokeisiin tänne ihan paalupaikalle, olis mulla sata kertaa enemmän motivaatiota lukea. Toisaalta mua vähän ehkä kutkuttaa kaikki Stadin tarjoamat mahdollisuudet ja jutut, mitä voisin tässä kokea, mutta onneks mulla on pääsykokeen jälkeen vielä lähes viikko aikaa nauttia tästä kaupungista. Syksyllä sitten toivottavasti päästään jatkamaan stadilaisena oloa ja tutustumaan tähän meininkiin vielä enemmän.

Jengi on jonkun verran kyselly Vuosaaresta ja oon jopa saanut ihmettelevän kommentin asiasta "Mistä löytyy Helsingistä noin upeita lenkkimaastoja?!" ja kyllä, täällä ne on. Vuokki on tosiaan Itä-Helsingissä ja metrolla tänne pääseekin tosi kätevästi. Tälläkin hetkellä katselen ikkunasta ulos ja mitä mä näen on puita ja metsää. Niin kotoisaa! Olis kyllä ihana päästä syksyllä samaan paikkaan asumaan, mutta sen näkee sitten. Täällä vaan tuntuu olevan ihan kaikki tarpeellinen ja muutenkin paikkana ihan mun tyyppinen. Ei liian keskustassa, muttei kuitenkaan ulkona kaupungista. 


Nää kuvat on itse asiassa Vuosaaren satamasta, jossa käväisin eilen. En oikeesti voinut uskoa, että näin upeita maisemia löytyy Helsingistä ja näin "läheltä" keskustaa. Huhhuh, kyllä mä oon ihan sanaton. Kieltämättä alkaa vähän harmitella sitä, että pitää pakata toukokuun lopussa kimpsut ja kampsut ja taapertaa häntä koipien välissä Poriin. Aikansa kutakin, mutta Stadi mä palaan vielä!

Kyllä tää paikka alkaa tuntua kodilta jo, vaikka mulla ei täällä tuttuja sen koommin olekaan. Aina silti löytää jotain frendejä eikä ihan yksin tarvi munkaan täällä homehtua päivästä toiseen. En malta oottaa, mitä kaikkea tänä keväänä vielä ehdin täällä tehdä, vaikka pääsykokeet painaakin päälle. Ei oteta niistä liikaa stressiä on se, mitä mä voin kahden viikon lukemisen jälkeen sanoa. Ne menee kyllä omalla painollaan sivussa ja nyt saatuani tähän hommaan kunnon rutiinin on helppo vaan toteuttaa sitä ja jättää aikaa myös muulle. Kuten siihen, että kävelen ympäri kotimaastoani ja ihmettelen vaan. On tää kyllä niin mun paikka.

♥:Emmi

6 kommenttia:

  1. Anonyymi22.4.16

    Ei liity postaukseen, mutta haluatko sun yo mekosta (tai jos sellanen on jo hommattuna niin kumpaan päädyit) yksinkertaisen vai tosi juhlavan? Oon viimevuosina huomannut et yhä enemmän on porukalla ihan tavallisia mekkoja (kesämekkoja tai sellasia millä itse menisin jonkun toisen juhliin) eikä niinkään oikeesti sellasia "nämä on minun juhlani"-mekkoja :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on aika juhlava kyllä!! :-) en ymmärrä yhtään sitä, että porukat juhlii lakkiaisiaan jossain perus kesämekossa, kyllä se niin tärkeä juhla mun mielestä on!

      Poista
    2. Anonyymi25.4.16

      Joo siis oon niin samaa mieltä!!

      Poista
  2. Anonyymi27.4.16

    lasketko tuohon lukutuntimäärään mukaan tauot ja ruokailut yms ? vai onko se täysin puhdasta lukuaikaa

    VastaaPoista
  3. Anonyymi27.4.16

    viitaten siis siihen postaukseen jossa kerroit lukumääristäsi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Puhdasta lukuaikaa! Eilen luin esim. Klo 9-20 ja pidin n. 2-2,5h taukoja yhteensä eli luin siis sen 8,5-9h :-)

      Poista