tiistai 1. marraskuuta 2016

PUUROJUTTUJA


Inspiroiduin kovasti kertomaan vähän mun puurolemppareista, kun joku teistä ihmetteli kommenttiboksissa, miten mä jaksan aina lisätä puuroon niin paljon kaikkia härpäkkeitä. Varmaan mun pitkäaikaisemmat lukijat tietää, että puuro on mulle aika pyhä asia ja voisin syödä sitä vaikka päivän jokaisella aterialla. Puuroon ei kyllästy ikinä, kun vähän vaihtelee hiutaleita ja lisänä käytettäviä leseitä sekä tietenkin kaikkia sen kanssa syötäviä lisukkeita.

Tällä hetkellä syön aina aamuisin kaurapuuroa ruisleseillä, kanelilla ja suolalla. Päälle eksyy ties mitä lisukkeita vähän päivästä ja fiiliksestä riippuen. Töissä mussutin jämäpuuroa eilen - neljää viljaa soijamaidolla. Niin hyvää se on ihan vaan noin yksinkertaisenakin! Porukoiden kanssa vielä asuessani meillä oli välillä aina Nallen kaura-ruispuuroa ja luksusvaihtoehtona ostin kerran kotiin sitä Fazerin siemenjuttua. Mutta kaurapuuro on aina kaurapuuro.


Ja niistä lisukkeista! Mun ihan lempparijutut löytyy tästä listasta:
  • marjat (mustaherukat, mustikat ja vadelmat ihan ykkösenä!)
  • pellavansiemenrouhe
  • erilaiset siemenet (kurpitsansiemenet ja chiasiemenet parhaita!)
  • kookosöljy voisilmän korvikkeena
  • pieni ripaus esim. mustikkajauhetta tai raakakaakaojauhetta
  • loraus kasvimaitoa sekaan
  • cashewpähkinät
  • soija/kaurajogurtti
Tällasia juttuja eksyy mun puuroon päivittäin. Puuro on mun mielestä hyvää sekä överilisukkeilla, että ihan vaan puurona. Vaihtelu virkistää. Puuro on suomalainen ihmetuote oikeesti, en oo nähnyt missään näin paljon erilaisia hiutaleita ja vaihtoehtoja. Liputan kyllä puuron puolesta ihan loppuun saakka, näin mahtia ruokaa ei oo kyllä toista.

♥:Emmi



2 kommenttia:

  1. Hei tuota kookosöljyä ei olekaan tullut mieleen kokeilla! Itse opin vasta syömään puuroa parisen vuotta sitten ja ihan oma lemppari on kyllä vadelmahillolla ja banaanilla. Siis se aivan perinteinen kaurapuuro. Riisipuuro ei nappaa ollenkaan, muut puurot ihan ok. Tästä tuli kyllä ihme ja kumma mulle hirveä puurohimo lukiessa, pitänee taas varmaan alkaa syömään sitä :D. Samaa mieltä kyllä siitä, että onhan tuo puuro kyllä semmoinen ihmepakkaus!

    -Pauliina
    http://pamikyltsi.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis kookosöljy on niin tykki!! :-D Suosittelen lämpimästi vaik onhan se voisilmä ihan alkuperänen ja oikee vaihtoehto ;-) Ja muutenkin puuro on vaan niin halpa ja iisi etten varmaan ikinä luovu siitä *sydänsilmänenemoji*

      Poista