tiistai 27. syyskuuta 2016

NIIN HYVÄÄ LINSSIMÖSSÖÄ

Yhteistyössä Luontaistukku.fi

Joku saatto ehkä mun snäpistä bongata jo, mutta sain ihanan paketin viime viikolla Luontaistukku.fi-verkkokaupalta ja tässä teille vähän esimakua tuotteista, joita heiltä päätin sitten loppujen lopuksi tilailla. Koitin käyttää vähän mielikuvitusta ja vegaanijärkeä (uus sana!)  ja halusin saada just teille mahdollisimmat iisejä ja kotikutoisia, mutta samalla terveellisiä ja ennen kaikkea vegaanisia reseptejä kehiteltyä.

Voitte tosiaan kuvitella millaisessa hypnoositilassa mä olin, kun pääsin koluamaan Luontaistukku.fi-nettisivuja ostomielessä. Mun mielessä rullas jo siinä vaiheessa miljoonat resepti-ideat enkä osannut millään päättää mitä oikeen haluan blogiin asti päätyvän. 

Luontaistukun ideana tosiaan on se, että he kieltäytyvät myymästä tuotteitaan jälleenmyyjille. Kyseessä on laatuun panostava perheyritys, joka siis myy tuotteitaan ilman kaupan välikättä. Ihan huippu idea mun mielestä! Mitä mä myös huomasin, tuotteissa pysyy se tietty taso ja mielenkiinto, mä kun en melkeen millään saanut päätettyä hyvää ja toimivaa komboa tilattavaksi, vaan olis tehnyt mieli tiputtaa kaikki tuotteet ostoskoriin.

Sain myös tietää muutamia kivoja faktoja, kuten sen, että kaikki tuotteet pakataan firman omalla tehtaalla, urheiluravinteissa ei ole käytetty keinotekoisia makeutusaineita ja luontaisvalmisteet on valmistettu GMP-sertifioiduilla lääketehtailla. Superfood-valikoimaa selatessanne huomaatte varmastikin sen laajuuden (tässä mulla oli vaikeinta tehdä päätöksiä...)


Ennen kuin pääsen paljastamaan mitä löytyy mun loihtimasta "linssimössöstä", haluan muutamalla sanalla valottaa ainakin tuotetta nimeltä oluthiiva. Kyseessä on siis eri B-vitamiineja, sinkkiä ja foolihappoa täyteen pakattu ravintolisä, joka muistuttaa ruuassa vähän parmesaanijuustoa. Oonkin ruvennut laittamaan sitä ruuan päälle, kuten tässäkin tapauksessa. Ihanaa, että vegaanikin voi vielä kokea parmesaanin! Kyseessä oleva oluthiiva ei muuten tavallisen hiivan tavoin aloita käymisreaktiota eikä näin ollen aiheuta samaa mahdollista turvotusta kuin normihiiva, jos sitä mietitte!

Kuitenkin, nyt reseptiin, johon tarvitset:
2,5dl mustia linssejä
tölkki kookosmaitoa
vajaa purkillinen tomaattimurskaa
mausteita
kurpitsansiemeniä
linssejä
n. 1,5dl vettä

Voit aloittaa keittämällä linssejä kookosmaidossa jonkin aikaa. Lisää tämän jälkeen tomaattimurska ja mausteet ja jatka keittämistä. Näiden kanssa saa olla tosi kärsivällinen, sillä vaikka linssien keittoaika on keskimäärin se 10-20 minuuttia, mä annoin tän seoksen poreilla liedellä yli puoli tuntia. Loppuvaiheessa lisäilin vettä kahdessa erässä ja annoin vaan kiehua rauhassa sekotellen aina välillä.

Linssimössöä tulee maistella välillä ja huomaatte sitten, kun linssit on pehmentyneet, että mössö alkaa olla kypsää. Kypsän mössön päälle voittekin kaataa ihan runsaalla kädellä oluthiivahiutaleita ja kaveriksi kurpitsansiemeniä niin saa vähän jotain rouskuvaa suuhun. Kokonaisuus vie aikaa, mutta on tosiaan sen arvoista!

Luontaistukku.fi halus antaa mun lukijoille vielä -10% alennuskoodin, joten koodilla EMMIHE saatte ekasta tilauksestanne kymmenen prosenttia pois. Koodi on voimassa, kunnes toisin ilmoitetaan!

Onkos täällä muita linssifaneja? Mä oon vasta lähiaikoina alkanut fiilaamaan niitä, mutta onneks oon antanut niille mahiksen, sillä kyllä ne vaan on hyviä ja ennen kaikkea täyttäviä!

♥:Emmi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti