sunnuntai 8. toukokuuta 2016

VEGAANINA


Niinkun otsikosta näätte, tässä on nyt kuukauden päivät tullut vietettyä vegaanin elämää. No miks ihmeessä? Jostain sekin lähti. Saavuin Helsinkiin ja innostuin siitä, että sain itse täyttää jääkaappini ihan niillä jutuilla, joilla itse halusin. Mun ei yhtään tehnyt mieli lihaa ja sitten jätin sen pois ostoskorista. Pelkästään siitäkin alkoi jo tulla niin hyvä olo vatsaan eikä oikeastaan tarvinnut kokea sellasia ikäviä turvotuksia tai jatkuvaa huonoa oloa. Kohta pois jäi myös kananmunat ja sen jälkeen maitotuotteet.

Mä voin rehellisesti sanoa, etten oo koskaan ollut mikään luonnon ja maapallon tulevaisuuden puolesta liputtava ihminen. Mulla ei vaan oo ollut mitään suurta hinkua miettiä noita asioita. Mulla on sattumoisin muutamia vegaani/vegefrendejä ja sitä kautta oon päässyt tähän maailmaan ja intouduin jopa katsomaan Cowspiracyn Netflixistä viime kuussa. Siinä oli kyllä niin simppelisti esitetty muutamia ihan järjettömän karuja faktoja ja jotenkin siitä sain ihan vikan sinetin tälle.


En tiedä onko tää ihan lopullista tai oonko mitenkään ehdoton. Nyt oon pääsääntöisesti syönyt vain kotona, eikä oo tullut sitä ulkopuolista painetta. Tän takia en siis oo vielä päättänyt, oonko "kotivegaani" vai ihan täyspäiväinen vegaani. Voihan olla, että totean pian ettei koko "hömpötys" ees sovi mulle. Mutta tuleehan tästä safkasta vaan niin parempi olo!

Sitä luulee, että vegaani syö vaan salaattia ja papuja, mutta hitto vie miten paljon ihania juttuja oon löytänyt! Vegaanina saa syötyä ihan hurjan monipuolisesti. Se on lähinnä vaan omasta tahdosta ja asenteesta kiinni ;-)


Eilen illalla tehtiin himassa karjalanpiirakoita ihan suurimpaan himoon ja miten upeeta onkaan, että kaupasta löytyy myös vegaaniystävällisiä yksilöitä! Piirakat uuniin ja violifea päälle, niin siinä oli kyllä sitten ihan huikeat lauantaiherkut!

Mites teidän ruokatottumukset? Löytyykö sieltä kasvisruokailijoita tai jopa vegaaneja? Kertokaa!

♥:Emmi

PS. Postauksen kuvituksena mun torstai-illan gourmetateria. Täysjyväpastaa ja soijasuikaleita tomaattimurska-soijajugukastikkeella ;-) Toimii!

2 kommenttia:

  1. Anonyymi8.5.16

    kasvisruokailijana ollut nyt noin vuoden :) en oo ikinä voinu paremmin, niin sen vois kiteyttää ! vaikka tältä erää teen sen vaan juuri siitä omasta hyvänolon tunteesta eli itsekkäistä syistä, oon myös onnellinen että samalla vaikutan myös eläinten ja maapallon hyvinvointiin :) ja rakastan ihanaa, monipuolista kasvisruokaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin se homma menee! Mulla myös ihan mahtava olo kiitos vegaanisafkan <3 Mäkin oon kyllä suurimmalta osalta "itsekkäistä syistä" vegaani nyt, mutta kyllä noi eläimet ja maapallo tästä myös hyötyy, just niinku sä sanoit! ;-)

      Poista