torstai 10. maaliskuuta 2016

MEIKKISIVELTIMIEN ABC

Siis ei mikään lukkoon lyöty sellainen, ei ammattilaisen tekemä, vaan mun oma meikkisiveltimien ABC! Joskus saattaa olla vähän hukassa, mikä sivellin soveltuu mihinkin ja mä kerronkin teille nyt mitä mä käytän mihinkin tarkoitukseen. Olkaas hyvät ;-)


Pohjameikkiin käytänkin selkeästi eniten siveltimiä ja avatakseni filosofiaani teille vähän enemmän, esittelen kaikki siveltimet yksitellen, vasemmalta oikealle:
1. Beautyblender. Tai tää nyt on feikki, mutta ajaa asiansa ;-) Pitäisi muuten tilata näitä lisää jostain netistä! Kastelen siis tämän aina ensin hanan alla ja rutistan ylimääräiset vedet pois kuin pesusienestä. Tän jälkeen lisään meikkivoidettä kämmenselälle ja sivelen tän sienen avulla meikkivoiteen tasaisesti kasvoille. Ei muuten jää mitään railoja tai jälkiä!
2. Real Techniques: Sculpting Brush. Tällä mä teen pääasiassa mun varjostukset. Sivellin on ihan täääydellistä materiaalia ja hoitaa hommansa paremmin kuin hyvin. Tällä menee siis sekä poskiluiden että otsan varjostaminen helposti!
3. Real Techniques: Setting Brush. Vastaavasti tällä mä sitten taas teen korostukset. Tää on just näppärän kokoinen sivellin ja pikkasen sitä kääntelemällä saankin tehtyä oikeastaan kaikki naaman korostukset ;-)
4. Jessup: Large Powder. Täydellisin puuterisivellin koko maailmassa! Tilatessani Jessupin paketin AliExpressiltä tää oli varmaan ensimmäinen sivellin, johon tutustuin ja ihastuin kyllä ihan heti! Ehdoton lemppari!
5. H&M. Kaks euroa taisin tästä aikanaan maksaa ja hyvin toimii edelleen. Käytän siis tätä H&M:n sivellintä pääasiassa häivyttämiseen enkä kyllä vaihtais. Tietenkin voisin kokeilla vastaavan näköistä eri merkiltä, mutta vielä tää ei oo ainakaan kulahtanut käyttökelvottomaksi!


6. Benefit. Aurinkopuuterit mä laitan pääasiassa tällä siveltimellä, jonka sain Benefitin Dallas-aurinkopuuterin mukana. Se on täydellisen muotoinen - kapea ja litteä ja pysyy hyvin matkassa ton purkin sisällä ;-)
7. Jessup: Powder/Blush. Poskipunat mä tykkään laittaa tällä vähän pienemmällä "puuterisudin mallisella" siveltimellä. Tää on myös Jessupin paketissa tullut ja niinkuin aiemminkin olen maininnut: hintaan nähden näiden siveltimien laatu on aivan huippu!
8. Jessup: Blending. Nimensä mukaan tätä sivellintä tulisi käyttää häivyttämiseen sun muuhun samanlaiseen touhuun, mutta kätevän kokonsa ansiosta mulla tää on ollut käytössä nenää ja muita naaman "pieniä kohtia" varjostaessa. Ei ehkä täydellinen tehtäväänsä, mutta mulla käytössä olevista sudeista paras!


Silmämeikin sudit onkin toinen juttu. Kuten varmaan muistatte, käytän kulmakarvojen meikkaamiseen minisuteja, jotka tulevat Benefitin Browzings-paketissa mukana. Toinen niistä on vähän kulmikas ja sillä levitän puuterimaisen värin ja ylläolevan kuvan vasemmanpuolisen sudin vastaavalla miniversiolla levitän sen geelimäisemmän sävyn. Entäs sitten ne luomivärit?

9. Urban Decay. Perus luomivärien levitykseen käytän lähes aina tätä Naked 2-paletin mukana tullutta kaksipäistä sivellintä. Nykyään käytän useimmiten vain Naked 2-palettia ja se lieneekin syy tän siveltimen suurkulutukseen. Multa löytyy myös kotoa Jessupin paketissa tulleita perussiveltimiä, joita käytän enemmän, kun rohkenen vaihtamaan ja käyttämään välillä Naked 2-paletin sijasta jotain toista ;-)
10. Jessup: Short Shader. Tää on toiminut mulla siveltimenä vaaleiden ja korostavien sävyjen kanssa. Oon käyttänyt tätä levittääkseni näitä sävyjä kulmaluulle ja silmäkulmaan. Toimii siinä, mutta koko luomelle tää on vähän liian pieni!
11. Jessup: Flat Definer. Tää on taasen kulmikkuutensa ansiosta täydellinen tummiin sävyihin ja niihin extraväreihin, joita illanviettoa varten lisää. Tummimmat ja upeimmat silmämeikit väsätään tällä!
12. Ibero. Yks mun pitkäaikaisimpia siveltimiä on tää Iberon Sokoksesta ostettu häivytyssivellin. Tän merkitys on yhtä suuri kuin sillä H&M:n häivytyssiveltimellä ja ilman tätä ei oikeastaan silmämeikistä tulisi yhtään mitään. Häivytyssivellintä tarvitaan aina ja tää on siihen täydellinen!

Tälläinen on mun arkipäivän sivellinkokoelma suurinpiirtein. Tietenkin kiireisimpinä päivinä käyttöön pääsee vain puolet näistä ja joskus vain kolmasosa. Kuitenkin näiden lisäksi multa löytyy kotoa vielä kaksinkertainen määrä siveltimiä ja nämä on selkeästi ne 12 yleisimmin käytettyä. Lempparisiveltimet siis! Mitkäs on teidän suosikit? Heittäkää vinkkejä!

Tuli muuten mieleen, että haluaisko jengi nähdä Snapchatissa my dayta? Jos mulle tulee reippaasti lisää seuraajia snäpissä ens viikkoon mennessä, niin lupaan toteuttaa sen ;-) Jos snäppi-my dayt ei kiinnosta niin jatketaan niitä sitten vaan blogin puolella!

Mä lähden nyt reenille, se on moro!

♥:Emmi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti