keskiviikko 24. syyskuuta 2014

VEGEWOKKI



Syön koulussa aina kasvisruokaa, kun tarjolla on punaista lihaa - siis oon semivegetaristi. Joskus kotonakin alkaa hirveesti tehdä mieli kasvisruokaa, on se vaan niin hyvää. Sain vision joku päivä tehdä kasviswokkia ja toteutin sen sitten ihan oman mielen mukaan. Ensin keitin kvinoaa paketin ohjeen mukaan, jonka jälkeen paistoin wokkikasviksia, papuja ja linssejä pannulla. Kvinoan lisäsin pannulle sen kypsymisen jälkeen. Paistelin niitä siinä vielä tovin ja maustoin pippurilla. Sen jälkeen ei muuta kun ruoka kippaan ja lusikoimaan. Kvinoa on jo itsessään hieman proteiinipitoisempi hiilarinlähde ja pavuissa ja linsseissä on prodea, joten tästä tulee ravintoarvoiltaankin oikeen toimiva annos. Lisäksi tää on myös erittäin täyttävää. Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan! Jos kasvisruoka epäilyttää, niin heittäkää epäilyt hukkaan ja antautukaa sille. Itse oon ihan rakastunut kasvisruokaan ja jos jaksaisin sitä "vaikeutta", mikä piilee kasvisruokailijan ravintoaineiden ja proden saamisessa niin rupeisin kyllä ihan vegaaniksi. No, kuitenkin ihan hyvä näin. Voinhan mä sitä kasvisruokaa kuitenkin syödä aina kun haluan ;)

♥:Emmi

4 kommenttia:

  1. Anonyymi24.9.14

    Kai muistit keittää kidneypavut ennen käyttöä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tottakai, unohdin vissiin mainita ;D

      Poista
  2. Anonyymi28.9.14

    Ai miks kidneypavut pitäis keittää? En mä niitä oo koskaan keittäny kun oon heittäny vaik chili con carneen.
    Riikka K.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nii no tossa paketissa lukee et ne pitää lämmittää jollain tavalla? :D yleensä mä oon just niin laiska, et heitän ne vaan pannulle siinähän ne lämpenee! ;)

      Poista